Kao veliki šok u fashion svijetu odjeknula je vijest da je Zara najavila zatvaranje preko 1200 svojih modnih trgovina diljem svijeta! Vlasnik lanca trgovine odjećom Amancio Ortega pokušat će povećati online prodaju tijekom kaosa koji je uzrokovala pandemija koronavirusa.
Kompanija vlasnik branda Zare, španjolska grupacija Inditex rekla je da će ubrzati svoje aktivnosti na polju internetske prodaje jer time nastoji konkurirati firmama poput H&M-a, Otto grupacije (AboutYou), Uniqla, Fast Retailinga i novijih isključivo online trgovina poput Asosa, Zalanda, Farfetcha i Boohoa koji su prosperirali u Europi i Velikoj Britaniji tijekom lockdowna uzrokovanog koronavirusom.
Zatvaranje velikog broja Zara trgovina u Europi i Aziji
Veliki financijski gubici Inditexa ostvareni su najviše među preostalim trgovinama brendova, starijim od Zare. Inditex osim Zare, posjeduje i druge brandove poput Bershke, Pull&Beara i Massimo Duttija.
Zatvaranje trgovina očekuje se najviše u Aziji i Europi. Engleski Guardian piše da je najmanje za očekivati zatvaranje 107 dućana širom Velike Britanije.
Iz Inditexa su poručili da će broj zaposlenih ostati stabilan, a zaposlenicima je ponuđena druga uloga unutar kompanije, kao što je priprema robe za online prodaju.
Ukupan broj trgovina smanjit će se sa 7.412 na između 6.700 i 6.900 nakon reorganizacije, što će uključivati i otvaranje 450 novih trgovina.
Inditex je teško pogođen tijekom krize uzrokovane pandemijom, fokus se prebacio na webshop i online prodaju
Inditex, jedan od najvećih prodavača odjeće na svijetu, teško je pogođen tijekom pandemije, gdje je prodaja od 1. veljače do 30. travnja, prvog tromjesečja njegove financijske godine, pala za 44% na 3,3 milijarde eura (2,9 milijardi eura).
Tvrtka je u kvartalu iskazala čisti gubitak od ogromnih 409 milijuna eura! Gotovo četvrtina njenih butika ostala je zatvorena do 8. lipnja.
Ipak, rast internetske prodaje odjeće nadoknadio je neke od slabosti u prodaji u fizičkim dućanima. Online prodaja porasla je za 50% u odnosu na isto razdoblje tijekom lanjskog tromjesečja, a u travnju je bila veća za nevjerojatnih 95%.
Inditex, kojeg kontrolira njegov osnivač i jedan od najbogatijih Europljana, Amancio Ortega, planira potrošiti preko milijardu eura na svoj webshop tj. internetsku ponudu do 2022. godine i dodatnih 1,7 milijardi eura u trgovinama kako bi im se omogućilo bolje integriranje s web stranicama za brže isporuke i praćenje pošiljki proizvoda u realnom vremenu.